VEELGESTELDE VRAGEN

1. ALGEMEEN

1.1 Dien ik een nieuw account aan te maken op de nieuwe website?
Ja, je oude account is niet meer actief op onze nieuwe website. Dit betekent dat je je opnieuw dient te registreren. Met je nieuwe account kun je direct toegangsbewijzen bestellen en reserveren. Ook is het mogelijk je te abonneren op onze nieuwsbrief.

1.2 Hoe lang van tevoren moet ik aanwezig zijn? 
De bioscoopzalen gaan ongeveer een kwartier voor de start van de filmvoorstelling open. Wij adviseren u om een half uur van tevoren aanwezig te zijn, omdat het wel eens druk kan zijn met parkeren of aan de kassa. Als u online een toegangsbewijs heeft gekocht is een kwartier van tevoren aanwezig zijn voldoende. U kunt altijd in onze foyer wachten en wanneer onze servicemedewerker u uitnodigt is de zaal geopend.

1.3 Is er een pauze tijdens de film?
Wij hebben geen pauzes tijdens de film. Omdat wij een Service Bioscoop zijn, kunt u tijdens de film een hapje en een drankje bestellen en wordt dit tijdens de film bij u gebracht. Onze zalen hebben rijen van maximaal 6 stoelen, waardoor het serveren aan de stoel tijdens de film niet hinderlijk is voor overige bezoekers.

1.4 Is er airconditioning aanwezig in de zalen?
Het gebouw van Hollywoud heeft een speciaal lucht-behandelings systeem, waardoor de temperatuur en de lucht in het hele gebouw altijd aangenaam zijn. Verse lucht wordt van buiten aangezogen, gezuiverd, verwarmd of gekoeld en vervolgens de zalen ingebracht. Omdat de energie op een efficiënte manier hergebruikt wordt, is het ook nog eens een milieuvriendelijk systeem. In de zomer zorgt het voor de verkoeling en in de winter zit u heerlijk warm. Mocht de temperatuur voor u niet behaaglijk zijn in de zaal, laat het dan een van onze Servicemedewerkers weten, dan kunnen wij er iets aan doen.

1.5 Wat zijn de openingstijden?
De openingstijden van onze kassa zijn afhankelijk van ons filmprogramma. Hierdoor verschillen de openingstijden per week. Bekijk voordat u ons bezoekt de actuele programmatijden om zo teleurstelling te voorkomen. Onze kassa opent altijd 30 minuten voor aanvang van de eerste voorstelling.

1.6 Ik heb een compliment of een klacht, waar kan ik terecht?
We vinden het erg leuk om te horen dat u bij ons een fijne dag of avond hebt gehad. Maar als dit niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en kunnen we onze service verbeteren. U kunt voor zowel complimenten als klachten een mailtje sturen via ons kantoor@hollywoud.nl adres.

1.7 Kan ik een poster  en of ander film reclame materiaal reserveren?
Iedereen heeft wel een favoriet en iedereen vindt de bioscoop uitingen te gek! U kunt zich voorstellen dat wij vele aanvragen krijgen tot het verkrijgen van promotiematerialen van de films. Het is niet mogelijk reclamemateriaal te reserveren. Indien een film niet meer bij ons is dan is het mogelijk dat wij posters en of standees weg geven aan verschillende doelen en of personen. U kunt hier zelf naar vragen door de week overdag bij een van onze Teamleiders in de bioscoop. Indien het druk is in de bioscoop kan een Teamleider vragen een andere keer terug te komen, zodat zij dan voor u zal kijken of er iets beschikbaar is.

1.8 Waar kan ik terecht als ik iets verloren ben in de bioscoop?
U kunt een mail sturen naar bioscoop@hollywoud.nl, een van de medewerkers zal voor u nagaan of het verloren item gevonden is. Wij zouden het erg op prijs stellen als u ook uw telefoonnummer erin zet, zodat wij u of kunnen bellen of via een mail het antwoord kunnen laten weten.

 

2. TOEGANGSBEWIJZEN KOPEN EN RESERVEREN

2.1 Kan ik nog steeds gratis reserveren? 
U kunt nog steeds gratis reserveren. Dit kan door op de website zonder stoelkeuze uw film te reserveren of telefonisch via 0183-307286.  

2.2 Hoe kan ik toegangsbewijzen online reserveren?
Wanneer u een film wenst te reserveren selecteert u eerst de desbetreffende film en het aantal personen. Indien u stoelkeuze wenst klikt u op "stoelkeuze à € 0,49 per bezoeker" en klikt de gewenste stoelen aan in de zaal. U kunt de reservering bevestigen door in te loggen, u te registreren of de reservering te voltooien als gast. U heeft hier de keuze om direct te betalen of om de toegangsbewijzen te betalen aan de kassa. LET OP: gereserveerde toegangsbewijzen dienen uiterlijk 30 minuten voor aanvang voorstelling afgehaald te zijn bij de kassa. 

2.3 Hoe kan ik toegansgbewijzen kopen?
Wanneer u direct uw toegangsbewijzen wenst te betalen dient u akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden en privacystatement. U kiest bij de betaaloptie iDEAL.

2.4 Ik wil zelf mijn plaats uitkiezen in de bioscoop. Is dat mogelijk?
Wanneer u wilt kijken waar u zit (stoelkeuze) kunt u kiezen voor online reserveren of kopen, u heeft namelijk de mogelijkheid om uw toegangsbewijzen online te betalen met iDEAL. De servicekosten voor online reserveren/kopen bedragen € 0,49 per persoon. Administratiekosten voor online betalen zijn € 0,49 per transactie. 

2.5 Kan ik reeds gekochte toegangsbewijzen retourneren?
Wanneer de aankoop van uw online ticket is afgerond is het alleen mogelijk om de reeds betaalde tickets tot 48 uur voor aanvang de voorstelling aan de kassa te retourneren. Helaas is het niet mogelijk om kaarten te retourneren via telefoon, mail en/of social media.

2.6 Wat is een e-ticket?
Uw toegangsbewijs is een e-ticket. Het e-ticket is een Adobe PDF document en kan bekeken en gedownload worden zo vaak als u wilt. Kopiëren van een E-ticket is zinloos, e-tickets hebben een unieke code die slechts eenmaal gebruikt kan worden. Tickets kunnen worden uitgeprint of worden gescand direct vanaf het beeldscherm van uw telefoon. Als u geen programma heeft om een Adobe PDF document te openen, dan kunt u Adobe Acrobat Reader hier gratis downloaden. U bent als bezoeker zelf verantwoordelijk voor het kunnen tonen van het e-ticket als toegangsbewijs.

2.7 Wat kost een toegangsbewijs in Service Bioscoop Hollywoud?
Voor de actuele prijzen verwijzen wij u naar ‘Toegangsprijzen’ op onze website. Klik hier.

2.8 Moet ik voor mij kinderen tot 2 jaar een toegangsbewijs kopen?
U mag kinderen tot 2 jaar op schoot laten plaatsnemen, hiervoor hoeft u niet te betalen. Wenst u een eigen stoel voor uw kind, dan dient u hiervoor een toegangsbewijs te kopen.

3. FILMS EN PROGRAMMATIE

3.1  Ik wil binnenkort naar een nieuwe film die uitkomt, wordt deze film ook bij jullie vertoond?
Zodra de nieuwe films bekend zijn, worden deze onder de verwacht pagina op de website vermeld. Volg ons ook op Facebook of Instagram voor het laatste nieuws. In de nieuwsbrief vindt u ook het verwachte filmaanbod terug.

3.2 Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?
Een speelweek in de Nederlandse bioscopen loopt van donderdag tot en met woensdag. Op de maandag ervoor wordt de nieuwe speelweek geprogrammeerd. 

3.3 Tot wanneer is film x te zien?
Hoe lang een film op ons programma staat is afhankelijk van het succes van de film en de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film vertoond zal worden.

 

4. BIOSCOOPBONNEN, FILMBONNEN EN VOUCHERS

4.1 Is de MaDiWoDo-bon ook geldig bij een 3D-film?
De MaDiWoDo Bioscoopkaart is geldig voor één bioscoopkaartje voor een 2D film, dat gebruikt kan worden op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag (met uitzondering van erkende feestdagen en in de kerstvakantie). Wenst u deze in te wisselen bij een 3D film, dan is dit mogelijk maar komt er een 3D toeslag van € 2,50 per persoon bij

4.2 Kan ik een VIP cadeaubon ook inwisselen tijdens een Ladies Night of andere speciale voorstelling?
Dat is zeker mogelijk. Een VIP cadeaubon is altijd voor de VIP inwisselbaar. Mocht het een duurdere voorstelling betreffen dan de standaard VIP kosten, dan is het altijd mogelijk het verschil bij te betalen. Ladies Nights, Mannenavonden, Kleuterbioscopen etc. zijn altijd het reguliere VIP tarief.

 

5. KIJKWIJZER

5.1 Wat betekenen de Kijkwijzeradviezen AL, 6, 9, 12 en 16?
Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: alle leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar en 16 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: angst, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik, geweld, grof taalgebruik en seks. Twijfelt u als ouder of de film geschikt is voor uw kind? Bekijk dan de trailer van de film, deze geeft vaak een goede indicatie van wat er in de film voorkomt.

5.2 Ik ben nog geen 16 jaar, maar mag ik onder begeleiding van een volwassene naar een 16 jaar en ouder gekeurde film?
Dat mag niet. Volgens de wet krijgen kinderen onder de 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Bij twijfel vragen we om legitimatie. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 toelaat tot een film. Kijk voor meer informatie op www.kijkwijzer.nl.

5.3 Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?
Sommige animatie- of op familie gerichte films zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele versie als de Nederlandse versie wordt uitgebracht maakt de distributeur van de film de keuze welke versie er vertoond dient te worden in onze bioscoop.

 

6. KORTINGEN

6.1 Ik wil graag een borrel, feestje of een film op maat organiseren, met wie kan ik contact opnemen?
Dan bent u in Hollywoud aan het juiste adres. Stuur een mail met uw gegevens en een beschrijving van het gewenste evenement naar kantoor@hollywoud.nl dan wordt u tijdens kantooruren zo spoedig mogelijk terug gebeld. Wij kunnen evenementen volledig op maat verzorgen zie ook groepen/zakelijk op onze website voor meer informatie. 

 

7. HORECA

7.1 Ik ben op dieet en of allergisch voor bepaalde producten wat kan ik eten bij jullie?
Tijdens speciale voorstellingen zoals bijvoorbeeld High Tea, hapje tijdens de pauze van de Royal Opera voorstellingen etc. kunnen wij geen rekening houden met dieet en of allergie wensen. Alle producten van de menukaart worden geserveerd waarbij wij de opmerking plaatsen dat het niet is uitgesloten dat onze gerechten allergenen bevatten.